marți, 16 februarie 2016

Despre concesionarea Aeroportului Chișinău



Pentru jurnaliștii care ”sunt impuși să scrie la comandă”...

 1.      13 februarie 2013, ora 13:00 Filat (PLDM) rupe acordul AIE 2 (dorea controlul Procuraturii şi CNA, după cazul ”Aloo șeful dă-l cu capul de asfalt”), prin urmare Partidul Liberal este scos de la guvernare, exercitarea funcției de prim-ministru interimar ulterior i-a revenit lui Iurie Leancă.
2.      Vladimir Filat – a fost prim-ministru în AIE 2  între 14 ianuarie 2011 - 25 aprilie 2013, sucesor fiind Iurie Leancă din 25 aprilie 2013 - 30 mai 2013 — interimar (între timp se făceau jocurile cu Aeroportul).
3.      Guvernul Iurie Leancă - 31 mai 2013 până în 10 decembrie 2014 (când a fost și dat în concesionare Aeroportul), conform legii a rămas în exercițiu până la învestirea noului guvern, la 18 februarie 2015.
4.      La data de 5 martie 2013 guvernul condus de Vladimir Filat a fost demis în urma unei moțiuni de cenzură, depuse de Partidul Comuniștilor. Pentru demiterea guvernului au votat 54 de deputați: 34 deputați PCRM, 15 deputați PD, 3 deputați PSRM și 2 deputați neafiliați (Mihai Godea și Sergiu Sîrbu). Fracțiunea Partidului Liberal -  NU a participat la procedura de vot, la fel cum NU au votat nici pentru demiterea guvernului Streleț.
5.      IMPORTANT !!! La ședința Guvernului din 29 mai 2013, când premier interimar era Iurie Leancă, proiectul de concesionare a Aeroportului a fost prezentat de ministrul Economiei, Valeriu Lazăr, atunci Antol Șalaru s-a pronunțat pentru concesionarea Aeroportului.
6.      Acordul de constituire a Coaliției pentru Guvernare Pro-Europeană a fost semnat la 30 mai 2013 de către președintele PLDM, Vladimir Filat (31 deputați), președintele PDM, Marian Lupu  (15 deputați) și trădătorul Ion Hadârcă, liderul PLR (7 deputați).
7.      31 mai 2013 - Guvernul Lencă depune jurământul în fața lui Timofti.
8.      IMPORTANT !!! Maia Sandu (PLDM) – era  Ministrul Educație din  24 iulie 2012 (l-a înlocuit pe Mihail Sleahtitchi) până la 30 iulie 2015, dar a tăcut cu privire la Aeroport. În acest timp, colegul său Andrei Năstase protesta și chema oamenii la revoltă, însă Sandu sta în funcția de ministră a educației fară a face un Apel public către cetățeni.
9.      Între timp, în luna iunie Ion Hadârcă s-a prezentat în cadrul Ședinței Parlamentului  ca fiind noul lider al fracţiunii PL, deşi Consiliul Republican al PL l-a dat afară din fracţiune şi din partid.
10.  IMPORTANT !!! Perioada de concesionare începe la 1 noiembrie 2013 şi se va încheia la 1 noiembrie 2062.
11.  Comisia care a selectat întreprinderea câştigătoare a expediat invitaţii de participare către şapte companii:
1. AENA Internaţional  - Madrid, Spania
2. Aeroports de Paris – Paris, Franţa
3. Compania „Vnikovo - Invest” – Moscova, Rusia
4. Compania  SRL „UK KOMAKS” – Habarovsk, Rusia
5. Flughafen WIEN AG – Viena, Austria
6. Heathrow Airport Holdings – Londra, Anglia
7. Houston Sistem Aeroportuar – Houston, SUA

12.  4 septembrie 2013 - "Avia Invest" (Moscova, Rusia) este compania care a primit în concesiune Aeroportul Internaţional Chişinău pentru 49 de ani.

13.  Vedeți HG Nr. 780 din  04.10.2013 cu privire la reconfirmarea aprobării concesionării activelor Î.S. „Aeroportul Internaţional Chişinău” şi acondiţiilor concesionării acestora (semnat de Iurie Leancă, contrasemnat de  Anatol Arapu și Valeriu Lazăr), aici Partidul Liberal, NU era la guvernare.
14. IMPORTANT !!! Iar toate acestea, erau dirijate de Valdimir Plahotniuc.


P.S. Prin urmare unii cârcotași plini de remușcări încercă să direcționeze torentul de informații negative și false către echipa liberală. De ce? 
Imagine: 17 septembrie 2013, PL nu se mai afla la guvernare, MO.


2 comentarii:

  1. Toate răsurile,toate hoiturile și toate târfele Rusiei bat în Partidul Liberal.
    Pentru ca membrii acestui Partid nu au participat la Hoțiile lui Filat!!
    Nu au vândut nimic Rusiei,din cele ce ne aparține noua !

    RăspundețiȘtergere