miercuri, 9 decembrie 2015

Efim TARLAPAN rudă cu DANIEL CIUGUREANU - prim-ministru al Basarabiei


  A decedat unchiul meu EFIM TARLAPAN-CIUGUREANU - scriitor-epigramist, membru al Uniunii Scriitorilor din Republica Moldova şi România, cetățean de onoare al oraşului Cluj-Napoca din România.
    Am crezut că pe 9 Decembrie voi informa lumea despre faptul că se împlinesc exact 130 de ani de la naşterea Martirului - Dr. Daniel Ciugureanu, dar sunt nevoit să încep cu o noutate foarte tristă...
Mama lui Efim Tarlapan - Elisabeta Ciugureanu a fost verişoară dreaptă cu bunicul meu Alexandru Ciugureanu... Efim Tarlapan a fost acela care în 1999 a luat un interviu cu înscrierea vocii de la bunicul meu Alexandru Ciugureanu în care bunicul îşi aminteşte despre Dr. Daniel Ciugureanu... Efim Tarlapan a fost acela care întotdeauna îmi spunea să nu uit din ce viță sunt... Efim Tarlapan a fost acela care m-a ajutat să apar în presă cu primul meu interviu... Efim Tarlapan a fost acela care a făcut foarte mult pentru reabilitarea Martirului - Dr. Daniel Ciugureanu şi urma încă mult să facă...
    Alături de Doctorul în istorie (fost viceprim-ministru) - Ion Negrei şi prorectorul USMF - Gheorghe Rojnoveanu, Efim Tarlapan a fost unul din organizatorii conferinței ştiințifice dedicată lui Daniel Ciugureanu care a avut loc la 7 Decembrie 2015 în incinta Universității de Medicină de la Chişinău.
Din câte cunosc, urma să aibă loc o altă conferință azi şi mâine... A murit în toiul evenimentelor organizate chiar de el, organizate pentru memoria celui pe care îl urma în idealurile sale... A murit exact atunci când reabilitarea Martirului din a cui viță ne tragem s-a urnit din loc... Trist, foarte trist... Mulți ani dedicați Martirului ca să mori exact în ziua lui de naştere... Să mori exact atunci când visele începeau să devină realitate...
     Din păcate nu am putut veni la conferință şi nu pot veni la înmormântarea scriitorului pentru că sunt departe de casă... Ultimul e-mail am schimbat cu el pe 20 noiembrie 2015... M-a rugat să scriu un articol despre Martir... Am fost nevoit să refuz din cauza lipsei de timp, dar şi din cauza că materialele din arhivă au rămas la Chişinău... Asta e soarta unui popor imigrant... Îngropăm rudele de la distanță...
      Să-i fie țărâna uşoară... Cu foarte multă tristețe în suflet, Vitalie Ciugureanu


N.B. Să faceți UNIREA măcar acolo la ceruri, Dumnezeu să vă păzească în impărăția sa maestre Tarlapan...!
 Acesta este mesajul dlui Vitalie Ciugureanu, nepot al românului  dr. DANIEL CIUGUREANU - prim-ministru al Basarabiei. (sursa:facebook.com)

Vă recomand și acest material:http://www.literaturasiarta.md/pressview.php?l=ro&idc=3&id=2656&zidc=2 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu